hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام| مردم اصلی‌ترین ضامن بقای محیط‌زیست هستند

ایلام| مردم اصلی‌ترین ضامن بقای محیط‌زیست هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه نگاه عمومی به محیط‌زیست گسترش‌یافته، گفت: عامل اصلی بقای محیط‌زیست مشارکت عامه مردم است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل حفاظت محیط‌زیست ایلام اظهار داشت: پرورش افکار عمومی و فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت محیط‌زیست طبیعی مهم‌ترین فاکتور برای حفظ سلامت پوشش‌های جانوری و گیاهی است.

او افزود: طی سنوات اخیر بروز پدیده ریزگردها از مهم‌ترین مشکلات مخرب استان ایلام بوده که رفع آن نیازمند اقدامات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

کریمی تبار یادآور شد: کمبود آب از دیگر مشکلات مهم است چراکه بحران کمبود آب باعث محدود شدن کشت و زراعت و فضاهای سبز می‌شود که در نتیجه این موضوع افزایش فضاهای بیابانی را به دنبال دارد.

او با اشاره به آلودگی‌های زیست‌محیطی برخی واحدهای آلاینده گفت: باید شرکت‌هایی چون پالایشگاه، پتروشیمی و شرکت سیمان که دارای بار آلایندگی بالایی هستند مجهز به سیستم‌های نوین فلیتراسیون کاهش آلودگی باشند.

امام‌جمعه ایلام تأکید کرد: دغدغه حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری از اهمیت وافری برخوردار است که در سال‌های اخیر با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته مردم به اهمیت موضوع محیط‌زیست بیشتر از گذشته واقف شده‌اند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار کار محیط بانان در حراست از عرصه‌های طبیعی و حیات‌وحش را ارزشمند دانست و تأکید کرد: این افراد حتی برای حفظ پوشش گیاهی و جانوری جان و سلامت خود را به مخاطره می‌اندازند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام هم در این دیدار گفت: فرهنگ‌سازی عمومی در خصوص اهمیت محیط‌زیست و آشنایی و اشراف بیشتر مردم به این مقوله از اهم برنامه‌های محیط‌زیست استان ایلام است.

سید اسدالله هاشمی افزود: محیط‌زیست ایلام نیازمند حمایت‌های بیشتر مسئولان است و هدف ما مشارکت دادن عامه مردم در برنامه‌های زیست‌محیطی و افزایش میزان مشارکت مردمی به‌عنوان ضامن حفظ سلامت و بقای محیط‌زیست است.

او یادآور شد: استان ایلام درگیر سه معضل بزرگ مدیریت پسماند و پساب و نیز ریزگردها است که این سه حوزه مشکلات زیستی متعددی را برای استان ایلام ایجاد کرده است.

هاشمی اضافه کرد: عدم مدیریت پسماند از مهم‌ترین معضلات زیستی استان ایلام است که برای حفظ سلامت محیط‌زیست و در چارچوب قانون شهرداران مکلف به مدیریت پسماندها هستند تا سلامت آب، خاک، هوا و سفره‌های زیرزمینی حفظ شود.

او گفت: همچنین پساب‌ها و فاضلاب نیز نیازمند مدیریت هستند که البته با همکاری دستگاه قضا و با برنامه‌ریزی و رایزنی‌های انجام‌شده با هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه درصدد مدیریت پسماندها و پساب‌ها هستیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد